You are not logged in.

Search results

Search results 1-20 of 155.

Tuesday, September 15th 2015, 10:22am

Author: WayneSchalk

Roof Racks and Tents

I also did the Fronrunner route, But I have to agree that they are VERY expensive now. I helped someone over the weekend to fit a 2nd battery, that bracket is R445 now Good luck

Thursday, August 27th 2015, 12:16pm

Fortuner roof racks.

Also, the racks that bolt on to the roof rails is kaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaak. I think you are limited to 100kg or even less.....

Thursday, August 27th 2015, 12:15pm

Fortuner roof racks.

Just be careful, the fortuner roof rack is rather narrow compared to others, It causes a hell of a noise when you go past 80km/p with the wind. So much so that you can actually feel a vibration! Rather see if you can find one that is made for the fortuner, most guys will tell you Frontrunner and I will agree!

Friday, August 14th 2015, 11:00am

Drawer System configuration

Ek sien die thread is dood, bou niemand hulle eie laaie nie? Lyk my ek sal nog een moet bou....

Friday, August 14th 2015, 8:03am

Roofracks......?????

Moet net nie soos ek maak en een van die boudjies in jou dak af draai nie!

Wednesday, August 12th 2015, 2:17pm

Spare wheel lock or anti theft device required

Quoted from "Christoff" Quoted I had one of these fitted Hello Alvin Is that the Toyota lock or something else. Where can I get one? Regards Christo Sent from my GT-I9500 using Tapatalk I have one of those, I cannot use it as I have a long range tank, Find out what they cost new then we can negotiate a price

Wednesday, August 12th 2015, 1:17pm

Botswana - Fantasties!

Dit lyk baie leker!

Wednesday, July 22nd 2015, 3:57pm

Bilene Duine trip

Bilene Mozambique? So ver ek verstaan mag jy nie op die duine daar ry nie? Of het verander? Ek was daar in 2011 en dit was streng gese, geen strand of duine ry nie.

Friday, July 17th 2015, 11:42am

To draw or not?

Quoted from "Breekbeen" Kan iemand my se wat is die verskil tussen die African Outback en Front Runner drawers vir die FT? Wat ek kan sien op die pics lyk die AO stelsel n bietjie meer afgerond. Ek kan nie veel se oor die Outback een nie, EK het die frontrunner gehaad. werk baie lekker, iets wat ek baie van gehou het is my vrou gebruik die fortuner daagliks, so ek het aangedring dat sy die laptop en handsakkie in die laai sit en sluit. dit help tog met die "smash & grab" stront. MAAAR daai outj...

Thursday, July 16th 2015, 9:37am

Botswana info

Quoted from "rorylocal" Thanks Wayne and Fortunator. I should have my Maxtrax for the trip just incase we have issues...still contemplating a spare rim..... Fortunator we will def do a small bit more research and take your advice very seriously. Thank you. How many cars in your group? Or are you traveling alone? Just a side note, I saw reports from travelers recently on other forums that they became victims of opportunistic thieves... be vigilant in the towns and at petrol stations. I see they ...

Monday, July 13th 2015, 12:09pm

Botswana info

Quoted from "rorylocal" Thanks Wayne. So not too much water to be worried about....( Moremi side )...? 2nd spare wheel and rim for just in case? Have you stayed in CKGR... If so recommended (preferably isolated ) camp spots ? Rory No it is VERY dry in September. I don't carry a 2nd spare in Bots, but don't make that decision based on what I do, and if you have the space then go for it. I haven't had the chance to visit CKGR...

Monday, July 13th 2015, 8:49am

Botswana info

Hi Rory, Bots is one of my favorite places to visit, Septemer is very dry, so Kubu is very dusty. I also went up to Kubu over Septemeber. I tried to get some pictures of the stars. But the dust was a bit crazy so I did not get that pic. But still fun.

Monday, May 4th 2015, 2:39pm

Dual battery system DIY

Tal ek begin ook dink dis beter om die 2de bat in die tuna te sit, AS jy die plek het, en indien so maak seker dit is 'n "sealed" battery is. "traditional batteries give of highly combustible Hydrogen gas when it is charged. As such it is a VERY bad idea to charge a battery in a closed space ! Some of the modern batteries claim to use other chemicals and that no hydrogen is given off during charging. If you drive a 4x4 SUV type vehicle and need to install the battery IN the vehicle please ensure...

Monday, April 13th 2015, 1:08pm

Cape Vidal

Jy kan nie verkeerd gaan nie, BAIE leker daar, die pad in is ook baie mooi met wild om te sien. Jou grootste probleem is die apies wat wil kom steel. Bespreek by http://www.kznwildlife.com

Monday, April 13th 2015, 10:49am

Botswana 2015

Tal dit lyk baie leker, ek het al op die selfde roete gery. Al wat ek kan voorstel, dalk is dit beter om deur Stockpoort in Bots te gaan. dis 'n baie klein grenspos en is baie vinniger as Groblers brug. Sodra jy oor die brug is is jy op grond pad, maar dis gladnie sleg nie.

Wednesday, April 1st 2015, 11:21am

Roofracks......?????

Quoted from "Tal" Wayne msg my bietjie watse brackets het jy, kan dalk die goed uit jou pad uit vat 0sewe22sewe6agt654 Ek het die volgende op die RR; Frontrunner RTTunder rack table bracket40lt water tankdual jerry cansrecovery crateawening (was die frontrunner, is nog besig, of moet nog begin met my DIY Batwing)en daan 'n paar spade brackets wat ek gebruik vir my visstokke.en daan 'n bracket vir die LED work lightdaan het ek wat rond le, no.3 potjie bracket4 x 90 degree corner braces (jy gebru...

Wednesday, April 1st 2015, 9:03am

Trail vir paas naweek

Ons gaan ook so bitjie kamp, en ek gaan sleg wees, net in my kamp stoel plak met 'n koue biertjie Enigste offroad wat ek gaan doen is die lang padjie na die badkamer toe Maar ek moet se ek is lankal lus vir Berakah

Tuesday, March 24th 2015, 8:21am

DIY Awening

Ek het 'n industriƫle naldwerk mashine by die huis en kry die materiaal in Midrand

Tuesday, March 24th 2015, 8:17am

Roofracks......?????

Kry vir jou 'n Fredlin Hoist Werk BAIE goed